perjantai 25. marraskuuta 2016

P: The Dot


[Alaviitteeksi edeltävään kirjan käsittelyyn ja kuriositeetiksi kirjassa esiintyneiden aiheiden pohjalta, liittyen paitsi Illuminatin esiintymiseen populaarikulttuurissa myös teoriaan NWO –agendan hienostuneesta edistämisestä ja sen harjoittamasta vähittäisestä suvereniteetin riistosta.]


Populaarikultturissa tunnetaan hyvin peli nimeltä Illuminati ja etenkin siihen liittyvät pelikortit. Korttien on ajateltu sisältävän sisäpiiritietoa tai hämmästyttäviä selvännäön tyylinäytteitä, etenkin 9/11 -tapahtuman jälkeen. Eräs korteista nimittäin muistuttaa häkellyttävän paljon WTC –torneja niihin kohdistuneen iskun aikana. Monia muitakin yhteneväisyyksiä on, viimeisimpänä spekulaatiot ”Donald Trump –kortista”.

Wikipedian mukaan pelin kehitti Steve Jackson Games vuonna 1981, ja kehittelyn inspiroi kirjasarja The Illuminatus! Trilogy (kirjoittanut Robert Anton Wilson ja Robert Shea). ”The game has ominous secret societies competing with each other to control the world through sinister means, including legal, illegal, and even mystical. It was designed as a ‘tongue-in-cheek rather than serious’ take on conspiracy theories.’”

Korttipakka on pelin historian aikana kokenut merkittäviä muutoksia. Pelin ensimmäinen versio pääsi markkinoille heinäkuussa 1982. Lähivuosina pelin korttipakka kävi läpi kolme laajennusta, joista kahta hyödynnettiin versiossa deluxe edition, ja kolmannesta puolestaan muotoiltiin laajennus nimeltä Illuminati Brainwash (1985). Ensimmäistä laajennuksen, Expansion Set 1 (1983), mukana seurasivat sanat: ”Maybe the Illuminati are behind this game. They must be – they are, by definition, behind everything.” Myöhemmin korttipakkaa on laajennettu vuosina 1999, 2007 ja 2010. Laajennuspakat saivat nimikseen Illuminati Y2K, Illuminati Bavarian Fire Drill, Illuminati Mutual Assured Distraction. [Wikipedian artikkeli Illuminati (game)]

Eräs pakan korteista on nimeltään Eliza. Kortin kuvituskuvassa on naispuolisen olennon pää - sininen, ilmeisesti älyä ja viileyttä kuvaamaan -, ja pään rakenne on laelta avoin, osittain taustaan hajaantunut. 
Kortti kuvaa tekoälyä, ja teksti kertoo kortin peliominaisuuksista näin: ”Is it really alive, or does it just think it is? Eliza can be linked to any Computer group, or to the Network. That group may take an extra action each turn! But if that extra action ever results in a roll of 11 or 12, Eliza has crashed. Discard this card – and expose all your hidden Plot cards.” Kortti on ryhmitelty vain määreellä Gadget.

* * *

Elisa E. kertoo – kirjassaan Our Life Beyond MK ultra – hämmästyneensä luettuaan Robert Duncanin kirjoittavan ”Elisasta”. 

Duncanin teos, The Matrix Deciphered (2006), sisältää osion Putting it in perspective, jonka alakappale on nimeltäään Elisa and Natural Language Processing Using Phonemes From Brain Waves. (Se sijaitsee heti kappaleen, Demonstrations of precognitive phoneme, word, and sentence classification, a subsystem of TAMI jälkeen ja ennen kappaletta Synthetic Telepathy.)

[Duncanilta on sittemmin ilmestynyt lisää materiaalia, josta Elisa E. suosittelee erityisesti teosta Soul Cather: Secrets of Cyber and Cybernetic Warfare Revealed. Ansioidensa ja titteleidensä perusteella Duncanin luulisi tietävän mistä puhuu. Elisa E. pitää Duncanin teoksia must-read –opuksina, mutta toteaa niiden sisältävän asioiden teknisen puolen siinä missä henkisempi käsittely löytyy muusta kirjallisuudesta.]

Elisa E. kertoo kaksiosaisessa kirjassaan oman elämäntarinansa, mutta kommentoidessaan sitä hän kommentoi samalla itseään huomattavasti laajempia asioita ja ilmiöitä. Se, mitä hänelle on tapahtunut ja tapahtuu, on sitä, mitä ihmiskunnalle yleisesti tapahtuu, tosin makrotasolla - mikrotasoa silti unohtamatta: monia niistä menetelmistä, joita ennen käytettiin MK-ultra ohjelmien erityisiin kohdehenkilöihin, voidaan, hienosäädön ja menetelmien edistyttyä, soveltaa nyt käytännössä kehen tahansa. Koko ihmiskunta on testikohde tai pelikenttä: kaikki on nivottu osaksi kontrollikoneistoa.

Niinpä Elisa käsittelee myös tekoälyä, sen olemusta ja vaikutusta, ja pitää transhumanistista agendaa yhtenä ihmiskunnan suurimmista uhista. [Adampants vertaa tekoälyä syöpään ja kutsuukin sitä ”syöpätietoisuudeksi”: se on rakennekeskeisyyttä, jonka seurauksena Henki ja luovuus siirtyvät syrjään ja katoavat - aivan kuten syövän valtaaman solun elämänvoima ja kyky hallita itseään sekä olla yhteydessä terveisiin soluihin katoavat. Syöpä käyttää solun luovia ominaisuuksia monistaakseen itseään ja solun elämänvoimaa pysyäkseen elossa. Tämä vertaus on suoraan sovellettavissa ”syöpätietoisuuteen”. (Palaan tähän jossain myöhemmässä kirjoituksessani, siis ajatukseen ”rakennekeskeisyydestä”, sillä se liittyy olennaisesti käsitteeseen ”maskuliininen prinsiippi”. )

Aivan kuten Adampants, Elisa E. ymmärtää suvereniteetin täydellisen riiston - mikäli se pääsisi toteutumaan - johtavan ihmiskunnan vähittäiseen tuhoutumiseen (hengen kuollessa). Hän kuvailee, että eräänä aamuna ihmiset vain heräävät, eivätkä tiedä, että valinnanvapaus on täysin kadonnut. (Jos olen ymmärtänyt oikein, Elisa kuvailee nähneensä ja kokeneensa tämän; aika-tila -ulottuvuus ei ole hänelle samanlainen rajoite kuin tavikselle.) Niinpä hän käsitteleekin kirjassaan ihmiskuntaa hallitsevaa kontrollimekanismia laajasti, yksityiskohtaisemmin ja hienostuneemmin kuin olen kenenkään vielä kuullut sitä käsittelevän (Adampantsia lukuunottamatta). Ehkä tämä johtuu hänen ainutlaatuisesta näkökulmastaan asioihin, syvällisyydestä, laajuudesta ja omakohtaisuudesta. Hän esimerkiksi oikoo käsityksiä siitä, mitä ”damage control” tarkoittaa, ja kuinka sitä on sovellettu häneen itseensä, ja kuinka kaikkea mahdollista käytetään tutkimuksen ja testaamisen hyväksi. (Hänen kokemuksensa ja näkemyksensä todella sekoittavat pakkaa: hän esimerkiksi kertoo nähneensä oman klooninsa - omaa minäänsä huomattavasti nuoremman -, ja on blogissaan kuvaillut mm. sitä, kuinka kloonin eräskin kokemus välittyi elävästi hänelle itselleen. (Ymmärsin, että tämä kokemus oli simultaaninen eläytyminen.) Elisa kertoo työskentelevänsä itsensä kanssa nyt sen hyväksi, että saisi – mukailen tässä Adampantsin käsitteistöä – ”sielunpalasensa” takaisin (sillä niitä sijaitsee myös hänen klooneissaan). Lisäksi hän kertoo myös kokemuksestaan, jossa hänen energiakehonsa – sielunsa ja mielensä – siirrettiin klooniin... [Äkkiä Donald Marshallin jutut eivät enää kuulostakaan niin irrallisilta ja omituisilta.])

* * *

Palataan vielä pelikortteihin.

Eräs toinen pakan korteista on nimeltään Finland. Tämä lienee melko poikkeuksellista syystä, että pelissä kortin nimenä harvoin on maata tai valtiota. (Juuri nyt ei tule mieleeni toista.) Sitä voi tykönään pohtia, mitä kaikkea 'Suomi pelikorttina' voisi implikoida.

Kortin kuvituskuvassa kolme blondia saunoo (kaksi miestä ja yksi nainen). Toinen miehistä pitää sylissään kannettavaa tietokonetta, jonka ruudulla näkyy kolmio (tai pyramidi, with a little ’dot’ in it). Kortin tekstissä lukee sen peliominaisuuksista seuraavaa: ”Finland has a +6 for direct control of any Computer group, and gives a +2 to any attempt to control a Computer group.” Kortti on ryhmitelty seuraavilla määreillä: Place/ Liberal, Government/ Computer, Control, Nation.


Kaikkeen tähän nähden on vähintäänkin kiinnostavaa, että tunnetuimman operaattorimme nimi on Elisa.

* * *

PS: "The Big Picture" suosikeistani unohdin mainita parhaimmat. Barbara Marciniakin kolme ensimmäistä: Bringers of the Dawn, Earth: Pleiadian Keys to the Living Library ja Family of Light. Niitä lukiessa tulee aina hyvä olo ja inspiroitunut mieli. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti